Informační a komunikační technologie
Dne 10. 1. 2019 se konalo finalové kolo Kodu Cupu v Pardubicích do užšího finále byla vybraná i zástupkyně za naší školy. Na vítězství sice nedosáhla, gratulujeme za finálovou účast.
V druhém setkání Polytechnického klubu jsme se opět dostali ke stavění z lega WeDo. Kromě počátečních projektů jsme se zaměřili na sestavení a zprovoznění lanovky.
První setkání Polytechnického klubu se orientovalo na práci s Micro:bitem, malými “destičkami”, které se ovládají, programují a aktivují skrze MakeCode. Vyzkoušeli jsme grafické možnosti Micro:bit, tlačítek a pustili jsme se i do vytváření hrací kostky i částečně hry Had.
Dne 25. 5. 2018 žáci navštěvující kroužek Polytechnického klubu zavítali do společnosti Microsoft, kde si po prohlídce společnosti od nejvyššího patra až po 4. patro, mohli vyzkoušet nové 3D kreslení a EDU Minecraft.
Dnes byla na programu konference Erasmus+, kde všechny partnerské země představovali svou práci s robotickými stavebnicemi. Naše prezentace představovala práci s robotickými stavebnicemi WeDo a Lego Mindstorms. K prezentacím se připojila španělská a turecká partnerská škola. Další školy poslali do konference video. Měli jsme možnost navštívit i 3D film o inženýrství a v rychlosti zaskočit […]
Třetí den jsme absolvovali dva velké workshopy. První byl zaměřený na Lego Mindstorms a měření času. Na druhý workshop jsme se přesunuli po obědě na Aristotelovu Univerzitu a žáci měli možnost vyzkoušet si Arduino. Večerní program byl ve znamení plavby po moři, kdy jsme téměř hodinu strávili na pirátské lodi.
Ve středu jsme se za přítomnosti posil z Pedagogické fakulty katedry Informačních a komunikačních technologií a technické výchovy Univerzity Karlovy. Žáci v kroužku Programování pro 1. stupeň měli možnost se seznamovat se se stavebnicí WeDo. Nejvíce jsme využívali senzoru motorek. Žáci měli za úkol sestavit větráček nebo kolotoč. Na výsledky práce se můžete podívat ve […]
Po krátké odluce jsme se opět v kroužku programování pro první stupeň opět dostali k programování ve virtuálním světě Kodu. Programujeme jednoduché hry. Na snímku níže můžete vidět jednu z her žáka 5. třídy.
V pátek jsme v polytechnickém klubu vyzkoušeli programování na mobilní dotyková zařízení s operačním systémem Android. Nejdříve jsme si vyzkoušeli vytvoření aplikace pro zpracování zvuku a následně hru na motivaci clicker. První z aplikací si můžete prohlédnout z hlediska programovacího prostředí Mit App Inventoru.
Dne 21. 12. 2017 proběhlo finálové kolo soutěže KoduCup, kam se se svou hrou probojoval žák 5. třídy. Ve finálovém kole si vedl dokonce ještě lépe a obsadil ve své kategorii nádherné druhé místo.
V tomto týdnu jsme se na prvním i na druhém stupni v Polytechnickém klubu a kroužku Programování pro první stupeň využili možnosti připojit se k mezinárodnímu týdnu Kódování (Hour of Code). Nejoblíbenější se stala nová hodina Minecraft: Hero’s Journey, ale ani Flappy nebo Code Combat se neztratily.
29. 11. 2017 se žáci devátých tříd a žáci zapojení do polytechnického klubu účastnili přednášky na téma Mediální výchova, resp. Internet, Informace a Hoaxy. Přednáška se mimo jiné zaměřovala také na sociální sítě a jejich dosah, či jakým informacím se dneska na internetu dá věřit. Následně si žáci vyzkoušeli různé typy her, od těch úplně […]
V celém měsíci listopadu jsme se kroužku věnovali malým robůtkům Ozobot. Nejdříve jsme pro ně kreslili cesty, pak jsme je jejich cesty nahrávali přes ozoblockly a nakonec jsme k písničce vymýšleli choreografii.
V pátek 28. 4. 2017 se členové polytechnického klubu zúčastnili jako pozorovatelé 3. ročníků Robosoutěže na ČVUT na Karlově náměstí. Nejdříve si mohli soutěžící vyzkoušet robota na zkonstruovaném labyrintu a poté už následovala dvě kola. Roboti měli za úkol sesbírat míčky a následně je naházet do vytvořeného cíle odstupňovaného podle vzdálenosti. Doufáme, že se v […]
V předchozím workshopu jsme se zaměřili na vytváření vlastních robotů ze stavebnice MindStorm a jejich programování.
Žáci kroužků Programujeme nejen s Microsoftem již práci s ozoboty zvládají. Jak to ale dopadne, když dostanou možnost sami vytvořit pro ozobota bludiště. To se podívejte na vybrané obrázky. Pro více informací koukněte sem.
I do kroužku Polytechnický klub pro 2. stupeň byl zařazen workshop, ve kterém si žáci mohli vyzkoušet nejdříve ozobota navádět prostřednictvím barev, následně ho nutit dělat povely a potom mu nakreslit cestu. V poslední části workshopu pak sami žáci programovali prostřednictvím online nástroje cestu pohybu ozobota. Pro více informací koukněte sem.
V pátek 27. 1. 2017 jsme v rámci Polytechnického klubu zkoušeli sestavit robota (Lego Mindstorm) dle návodu a následně jsme programovali jeho pohyb jak na základní kostce, tak si dvě skupiny vyzkoušeli i jednoduché sestavování programu, který se následně nahrával do základní kostky. A příště už žádný návod ;-)
Ve včerejším kroužku zaměřeném na rozvoj algoritmického myšlení jsme vyzkoušeli programovat Ozoboty prostřednictvím obrazovky. Nejdříve jsme vytvářeli jednoduché pohyby ozobota a následně jsme vyzkoušeli i taneční kreace (pouze z připravené šablony, vlastní taneční kreace si vyzkoušíme v dalších shledáních). Pro více informací koukněte sem.
Výuka, či lépe řečeno zaměření zájmové činnosti nazvané “Programujeme nejen s Microsoftem” se snaží využít celého spektra možnosti pro rozvoj algoritmického myšlení u žáků prvního stupně základní školy ZŠ Lupáčova. V rámci samotného kroužku si již žáci vyzkoušeli využití aplikace Scratch při vytváření jednoduchých her, vytváření virtuálních světů při práci s Kodu a vyzkoušeli si […]
V tomto týdnu probíhá celosvětová akce Hour of Code, které jsme se v rámci našeho dalšího setkání účastnili. Vyzkoušeli jsme si Flappy game, někteří zkoušeli Minecraft, ale největší oblibu si získala hra Code Combat.
V pátek 25. 11. 2016 jsme se podívali do virtuálního světa Kodu a vyzkoušeli jsme si, jak se naprogramuje taková jednoduchá hra. Pro více informací koukněte sem.
V druhém setkání kroužku Polytechnického klubu pro II. stupeň jsme se zaměřili na 3D modely. Prostřednictvím aplikace 3D builder jsme vytvářeli nejdříve vlastní jméno, které se následně tisklo na 3D tiskárně, a také jsme se věnovali 3D modelování větších objektů.
V rámci zájmové činnosti Polytechnického klubu pro 2. stupeň jsme v pátek 21. 10. 2016 vytvářeli hologramy. Nejdříve jsme vytvořili šablonu podle velikosti obrazovky mobilního zařízení, na kterém se mělo promítat. Pak jsme své zařízení vyzkoušeli prostřednictvím youtube. A na konec jsme vytvářeli vlastní hologramy, nejdříve jen obrázky a pak i video s vlastním hologramem. […]
neb Poznáváme Českou republiku s využitím aplikace Skype…. Učebnice a pracovní sešity jsou plné informací o České republice, nicméně jim zapomínáme dodávat sociální a komunikační aspekt. Jak jinak poznat nejlépe Českou republiku než prostřednictvím setkávání s lidmi, kteří v dané lokalitě žijí a pracují. V hodinách zeměpisu se tak kompetence sociální občanská nedá úplně aktivně naplňovat, ale […]
Do prostředí Školy Online se můžete přihlásit prostřednictvím: webové stránky (https://portal.skolaonline.cz/) aplikace (pro OS Android, pro OS iOS, pro OS Windows). Co dělat, když Vám nefunguje přihlášení do Školy Online: zkuste změnit vlastní pomocí Mohli jste si několikanásobným špatným přihlášením zablokovat heslo na jednu hodinu. Proto zkuste po hodině přihlášení znovu. Pokud se Vám ani po […]
V prezentaci níže se dozvíte více informací. Pro více informací koukněte sem.
V prezentaci se dozvíte více informací. A pro více informací koukněte sem.
V počítačové grafice jsme pracovali z předlohou animovaných postaviček a vytvářeli jsme je v grafickém vektorovém prostředí. Na krátkém videu se můžete podívat, jak se nám to povedlo a jak jsme si některé dle sebe poupravili.
Abstraktní květy – prezentace